Tuesday, October 10, 2006

Lidt blandede bolcher

Der er virkelig tryk på for tiden pga. studiet. Til begge fag skal der læses alt for meget - i hvert fald er det min opfattelse, at der her er en anden vægtning mellem kvalitet og kvantitet. Det håber jeg godt nok. De sidste 5 dage har jeg brugt på at læse Toucqueville (Democracy In America), som jeg troede, at jeg var færdig med, da jeg læste ham i forbindelse med politisk teori og idehistorie på 1. år på IFSK. Just as I thought I was out, they pull me back in! Og nu opdaterer jeg bloggen bare for at slippe for at skrive på det essay der skal afleveres om lidt over 3 timer. Jeg kunne også have støvsuget... I det mindste har jeg slukket for baseball playoffs mellem Tigers og Athletics. Det er lettere at slukke når Yankees nu er blevet slået ud. Det gjorde dog ondt dybt inde. Mit råd er: lad være med at resigne Sheffield, få sparket Carl Pavano ad helvede til, lad Cory Lidle rykke op i rotationen, lad Giambi blive permanent DH, hent Jason Schmidt i SF og få A-Rod til at trives i NY. Så har jeg lige gjort mig fortjent til de $ 7 mio. som Torre skal have næste år - farvel studielån!


Sådan foregår POLS 573 Public Policy Topics. For enden af bordet sidder Margaret Levi og til højre for hende Bryan D. Jones. I tænker nok hvorfor jeg har taget billedet... Både for at have det som et minde, men også for at vise de ikke særligt glamourøse forhold undervisningen foregår under.


I en lidt anden boldgade er vores onsdagsmiddage. Det foregår i et meget stort og ikke særligt hyggeligt køkken hvor Helena bor. Hun er fra Serbien og læser også på statskundskab, men hun er undergraduate så vi har ikke fag sammen. Hun bor på hvad der er et kollegie, men som mest af alt minder om et koldt (ikke i temperaturmæssig forstand) hotel. Faktisk får jeg minder om det hotel jeg boede på i Pristina i foråret - go figure!


De tre hollandske piger igen. Når vi omtaler dem er de bare én enhed fordi de altid er sammen. Korrie og Marija (til venstre og i midten) kender hinanden fra gymnasiet og mødte Ilse på geografistudiet i Groningen.


I midten sidder Nadja fra Bosnien og til højre Matthew fra Montreal i Canada. Han er en af facilitatorerne, som har stået for at tage imod de internationale studerende. Det er ret sjovt at snakke om EU med både Helena og Nadja, fordi de ser noget anderledes på det end jeg. Ved siden af mig sad en tyrkisk pige, som faktisk har læst i Århus. I EU-spørgsmål lød hun dog slet ikke "tyrkisk", og det indrømmede hun da også.

Vejret er fortsat vanvittig godt herovre. Det har ikke regnet i flere uger, og jeg spiser frokost hver dag på græsset i solskin - og hvem er det der klager over global opvarmning?

I går var jeg til koncert med Method Man - billeder kommer senere, men det var sweet love. Det var også den første koncert hvor jeg skulle kropsvisiteres og have min taske gennemset for at komme ind. Kun til hip-hop siger jeg. Der var ingen risiko for bandevold til Scissor Sisters...Det skulle da lige være hvis de puertorikanske fyre fra Seinfeld var til stede, dis guy doesn't want to wear da ribbon!











0 Comments:

Post a Comment

<< Home