Monday, October 23, 2006

Portland

Weekenden blev tilbragt i Portland, OR.

Efter at have været til Marijas fødselsdagsfest i fredags blev det til endnu en all nighter uden søvn, da bussen til downtown gik 06:20 lørdag morgen. Turen med Amtrak tog pga. forsinkelser næsten 4 timer (i modsætning til de reklamerede 3,5 - næsten lidt som DSB), og det var umuligt at sove, fordi vi endte i en de facto familiekupe med fire børnefamilier.


En overraskende frisk eftermiddag, men den skarpe sol (som jeg dog ikke klager over) kræver beskyttelse til læberne.


Shinyoung nyder solen.


Oz mig.


I baggrunden kan man se Mt. St. Helens - fantastisk udsigt som er endnu mere tydelig in real life.


Bilen og dens print er mere interessant end bygningen i baggrunden.


Vores hotel ligger lige op ad Pearl District som er et nyligt renoveret område fyldt med gallerier, restauranter, (bøsse)barer og diverse butikker. Butikken på billedet er en møbelforretning med en meget interessant udsmykning. Fotografiet yder ikke retfærdighed til det farveinferno som vi så.


Den midtvesten steming som denne diner kunne byde på var fantastisk og alle råvarerne er økologiske, f.eks. er kaffebønnerne dyrket i Oregon og alle lastbilerne som distribuerer kaffen kører på miljødiesel osv.


Der er ikke noget som en omelet og brasede kartofler om morgenen (det skal lige siges at jeg fik bacon til) og for mig Diet Coke, for andre er det kaffe. Stemningen fra midtvesten er gennemført, bare se inskriptionen på koppen.


I Portland fik jeg stiftet bekendtskab med, hvad der for mig er det bedste supermarked jeg nogensinde har oplevet:
http://www.wholesalefood.com/eflp.php?pid=63369&D=98241&C=346&domain=wholesalefood.com&V=10494&K=food&K2=
Aldrig har jeg set en grøntsagsafdeling så lækker og priserne er helt rimelige. Måske lyder jeg som en nyreligiøs tosse, men det var fantastisk! Det kan være at I har handlet ind i en afdeling i NY?



Ovenover grøntsagsafdelingen hænger der billeder af de lokale økologiske producenter, som leverer til butikken - amazing!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home