Monday, November 20, 2006

Hiatus






Det er ved at vaere nogen tid siden jeg sidst har opdateret siden. I hvert fald har et par mails gjort mig opmaerksom paa det - tak for det!

En mere end almindelig soevning stund paa biblioteket kan saa passende bruges paa at skrive lidt.

Anders har vaeret paa besoeg i en uges tid, men rejste hjem i loerdags. I loebet af den uges tid han var her i Seattle fik vi set lidt forskelligt.




Forrige loerdag startede vi startede med (endnu) en omgang college football. Huskies tabte desvaerre til PAC-10's daarligste hold Stanford.
Da det om fredagen (dagen foer) var Veterans Day blev alle veteraner paa stadion anmodet om moede et sted kort for halvegen. I pausen skridtede de saa loebebanen af (nogle havde deres boern eller partner med) opdelt efter i hvilket vaern de havde tjent. Paa deres vej rundt modtog de staaende ovationer fra publikum.


Cheerleaders... - der var koldt....



Om soendagen skulle vi i silende regn til Qwest Field for at se St. Louis Rams mod Seattle Seahawks. Da jeg kun har en billet via mit saesonkort maatte vi saelge min og koebe to billetter til kampen inden kampstart ude foran stadion. Det lykkedes da ogsaa og vi fik to gode pladser i toervejr. Jeg maatte saelge min billet til noget under koebsprisen da efterspoergsel ikke var saa stor som normalt (selvom der var udsolgt til kampen).


Almost intercepted.


Kampen blev vist direkte paa Zulu men jeg tvivler desvaerre paa at de saa flaget.


Seahawks scorer.


Til trods for den forholdsvist positive mine var jeg knapt saa glad eftersom Rams tabte. Runden blev ikke bedre af at jeg fik store prygl i fantasy football af Anders W. (KL), men stor som jeg er oensker jeg ham til lykke med sejren.


Happy camper i regnvejr.


Om onsdagen havde Jacob og Rasmus inviteret vores hold (American Political Culture) til middag og nogle smagsproever paa dansk mad og lidt flair af julefrokost. Jeg havde bedt Anders om at koebe sild og snaps med hjemmefra og han leverede varen. En flaske Roed Aalborg og et glas Glyngoere karrysild. Til venstre sidder Yasmin fra Frankrig, vores professor Mark Smith (hans nye bog The Right Talk udkommer til foraaret paa Princeton) og Jacob.


Mark proever for foerste gang frikadeller med kartofler, brun sovs og roedkaal.


John Knud (amerikaner med danske aner), Marcus og Anders - alle parate til at skaale i snaps.


Til dessert havde Rasmus bagt kringle med rosiner. Efter maden gik turen til vores faste onsdags hangout College In.


I fredags skulle vi saa paa det obligatoriske besoeg i Seattles varemaerke - Space Needle. Vejret var godt (efter at vi havde haft fire dag med uafbrudt regnvejr) saa det var faktisk pengene vaerd at betale de $ 14 for at koere 41 sekunder med elevatoren til udkigsplatformen.


Udsigt ud over Lake Union mod I-5 og UW som er svaert at se men den hoeje bygning til venstre for centrum er Safeco's hovedkvarter som ligger lige op af UW).


I-5 lidt taettere paa klods op ad Eastlake.


Udsigt ud mod Discovery Park (titlen paa Brad's andet album og nej, jeg har endnu ikke moedt Gossard). Det store tag huser maaske for sidste saeson Seattle Sonics?

Udsigten mod Mt. Rainier som var langt mere tydelig end billedet viser.


Downtown Seattle.


Som man kan se har der vaeret sne paa toppene i et stykke tid.


Lige ved siden af Space Needle ligger det Frank Gehry tegnede musikmuseum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home